Pielgrzymka śladami Jana Pawła II PDF Drukuj
niedziela, 30 kwietnia 2017 13:45

W dniach 28-29 kwietnia 2017 r. odbyła się parafialna pielgrzymka szlakiem

Jana Pawła II. W pielgrzymce uczestniczyło 40 osób.

Pomysł pielgrzymki zrodził się podczas wyjazdu do Łagiewnik na Uroczystości intronizacji Chrystusa Króla. Już wtedy pojawił się w planach wiosenny termin, by pielgrzymować przyjemnie w blasku słonecznych promieni. Pan Bóg jednak przypomniał, że pielgrzymowanie to nie przyjemność, ale trud i zadbał o to, by pielgrzymi nieco się umartwili. Nie było to zbyt wielkie umartwienie bo jedyną niewygodą w pielgrzymce był deszcz i chłód. Pielgrzymi wyruszyli na trasę w piątek 28 kwietnia o 5.00, a pierwszym etapem pielgrzymki były Łagiewniki, gdzie zwiedziliśmy klasztor, sanktuarium i Centrum Jana Pawła II. Stąd udaliśmy się do Wadowic, zwiedzając muzeum Jana Pawła II i kościół Ofiarowania NMP, gdzie Karol Wojtyła przyjął chrzest św. Następnym miejscem, do którego chętnie uczęszczał pieszo przyszły papież była Kalwaria Zebrzydowska. Po zapoznaniu się z historią kalwarii udaliśmy się na posiłek, a potem różaniec, apel Jasnogórski i z tęsknotą oczekiwany nocny odpoczynek. Drugi dzień pielgrzymowania zaczął się lepiej, bo od śniadania i lepsza też zapowiadała się pogoda. Pojechaliśmy najpierw do Inwałdu, gdzie w miniaturze mogliśmy zwiedzić cały świat i jego najważniejsze budowle, wśród których widoczna był szczególnie bazylika św. Piotra. Z Inwałdu powoli wracaliśmy do domu przez duchową stolicę Polski Jasną Górę. Po przybyciu posililiśmy się, a potem każdy miał czas na osobistą rozmowę z Matką przed cudownym jasnogórskim obrazem. Ostatnim punktem pielgrzymowania były Gidle. Po zapoznaniu się z historią dominikańskiego klasztoru, uczestniczyliśmy w Eucharystii, aby dziękować Bogu za łaski otrzymane podczas pielgrzymki. Powrót był radosny, bo tacy też mimo zmęczenia byli pielgrzymi. Nie próżnowali nawet w autokarze, ale wielbili Boga modlitwą i śpiewem. Oprócz religijnych pieśni nie zabrakło też piosenek rozrywkowych. W takiej radosnej atmosferze szybko dotarliśmy do domów z pragnieniem następnej pielgrzymki. Gdzie? Zobaczymy. Niech św. Jan Paweł II, nasz wielki Pielgrzym wyprasza dla pielgrzymów potrzebne łaski.